Om van de diensten van PBXcomplete gebruik te maken, heeft u alleen een betrouwbare internet verbinding nodig die u ook via ons kunt afnemen. Via deze verbinding koppelen uw IP telefoons zich aan uw hosted Voip centrale. In plaats van fysieke IP telefoons kunt u ook gebruik maken van software die u op uw computer of smartphone kunt installeren en waarmee u kunt bellen, ook wel een softphone of sip client app genoemd.
Nadat we uw wensen voor het belplan hebben gekregen, kunnen wij uw centrale en telefoons volledig inrichten en werkend voor u opleveren. Na oplevering krijgt u inloggegevens waarmee u via een webinterface uw instellingen kunt aanpassen of uitbreiden. U kunt dan zelf inloggegevens aanmaken voor extra IP telefoons en/of softphones die u via internet wilt koppelen. Daarnaast kunt u via de interface ook wachtrijen en automatische beantwoordingen (IVR) aanmaken of aanpassen, meldteksten opnemen en inkomende gesprekken doorsturen naar de juiste bestemming. Als u er zelf niet helemaal uitkomt, kunt u ons altijd bellen voor hulp.
Nee, voor FreePBX heeft dit te maken met het open source karakter van onze Voip centrale. Onze dedicated Voip centrale pakketten zijn gedimensioneerd op het aantal gelijktijdige gesprekken dat kan worden gevoerd. En hierin bent u vrij in het aantal telefoons dat u wenst aan te sluiten. Ook bij de hosted 3CX pakketten betaalt u op basis van het aantal gelijktijdige gesprekken dat gevoerd kan worden.
Ons allerkleinste gratis pakket ondersteunt 2 gelijktijdige gesprekken. Met ons grootste dedicated standaardpakket kunt u maximaal 32 gelijktijdige gesprekken voeren. Als u meer dan 32 gelijktijdige gesprekken nodig heeft, dan kunnen wij hiervoor een maatwerk oplossing offreren.
FreePBX is in de basis open-source telefooncentralesoftware met de optie om betaalde modules bij te kopen. Met het basispakket heeft u wel alle standaardmogelijkheden zoals belgroepen, keuzemenu's, wachtrijen en flexibele doorschakelingen. 3CX is gelicenseerde telefooncentralesoftware op basis van het aantal gelijktijdige gesprekken dat gevoerd wordt. Inbegrepen bij 3CX zijn eigen apps voor Android en iPhone, evenals clients voor Windows en Mac. Ook is een webclient beschikbaar waarmee gebeld kan worden.
De gedetailleerde handleiding van FreePBX is hier te vinden: https://wiki.freepbx.org/display/FPG/Configuring+Your+PBX
De gebruikershandleiding van 3CX staat hier: https://www.3cx.nl/gebruikershandleiding/
De administrator handleiding van 3CX is hier in te zien: https://www.3cx.com/docs/manual/
De bandbreedte die nodig is voor een gelijktijdig gesprek met Voip is afhankelijk van de manier waarop het spraaksignaal in de telefoon wordt omgezet in een digitaal signaal. Bij de meest gebruike methode (codec g711 alaw/ulaw) dient u rekening te houden met ongeveer 90 kbit/s downstream en upstream per gelijktijdig gesprek.
Wij kunnen een alternatieve routering instellen voor inkomende nummers, bijvoorbeeld naar een ander vast nummer of een mobiel nummer. Dit kan zelfs als uw centrale niet bereikbaar is. Ook heeft u in uw centrale de mogelijkheid om gesprekken naar een mobiele telefoon door te schakelen als de IP telefoon niet beschikbaar is of als u niet kunt opnemen.
Ja, wij leveren ook ADSL- en (evt. gebundelde) VDSL verbindingen, die extra voordelig zijn als u deze afneemt gecombineerd met een hosted BizPro pakket. Samen met u kunnen we kijken naar een geschikte oplossing als u op zoek bent naar een betrouwbare internet verbinding.
Gesprekken zijn gratis die u onderling voert tussen telefoons die gekoppeld zijn aan de centrale vanaf elke willekeurige locatie. Als u echter belt naar vaste of mobiele nummers, dan maakt u via de centrale een uitgaande koppeling naar traditionele telefonie. Op dat moment betaalt u gesprekskosten afhankelijk van de bestemming, echter wel tegen een gunstiger tarief dan bij de traditionele telefoonmaatschappijen.
Ja, wij ondersteunen gesprekken naar het 112 noodnummer in Nederland en ook naar Belgische noodnummers. En ook naar de verkorte gemeentenummers in Nederland, bv. 14010.
Ja, dat is mogelijk. Bij onze dedicated Voip centrales vanaf 8 gelijktijdige gesprekken, kunt u alternatieve Voip providers instellen in uw centrale en desgewenst uw uitgaande gesprekken via deze provider(s) laten verlopen. Wij kunnen in dat geval echter geen garanties geven over de gesprekskwaliteit.
Ja, behalve bij het kleinste gratis pakket kunt u meerdere nummers aan uw centrale koppelen naast de inbegrepen nummers. Per nummer kunt u vervolgens instellen wat de eindbestemming is: een telefoon, wachtrij, belgroep of automatisch beantwoorder of een combinatie hiervan op basis van tijdschakelingen. Ook is in te stellen dat op uw IP telefoon zichtbaar is naar welk nummer er is gebeld.
Het porteren van een nummer of groep van nummers kan een doorlooptijd van een dag hebben als uw huidige provider de portering meteen goedkeurt. Vaak zult u echter aan een opzegtermijn van 1 maand worden gehouden. Als wij uw porterings opdracht indienen, krijgt u zo snel mogelijk te horen op welke datum en tijdstip de portering zal plaatsvinden. Uiteraard blijft uw oude situatie actief tot het moment van porteren.
Ja, wij leveren IP telefoons van de volgende merken: Yealink, Gigaset Pro en Snom. Deze telefoons leveren wij voorconfigureerd op. Na ontvangst kunt u de telefoons direct activeren door ze aan uw lokale netwerk te koppelen.
IP telefoons maken gebruik van een netwerkverbinding en zullen via een netwerkkabel moeten worden aangesloten. De meeste telefoons hebben echter 2 netwerkaansluitingen waardoor u de bestaande netwerkverbinding van een PC kunt gebruiken. Deze kan dan in de internet poort van de IP telefoon en vervolgens koppelt u de PC aan de PC poort van de telefoon.
De volgende IP telefoonmerken werken goed samen met onze BizPro pakketten: Snom, Yealink, Gigaset, Panasonic, Grandstream, Tiptel, Polycom, Linksys, Aastra en Cisco.
Met een softphone gebruikt u geen fysieke telefoon om een telefoongesprek op te zetten. In plaats daarvan gebruikt u een software programma dat op uw PC of smartphone draait. Met behulp van een headset of USB telefoon kunt u via deze software bellen en gebeld worden. Softphones zijn er in verschillende varianten. X-Lite bijvoorbeeld is gratis te downloaden maar heeft beperkte functionaliteit. Voor softphones met uitgebreidere zakelijke functionaliteit (waaronder doorverbinden) betaalt u vaak eenmalige licentiekosten. Behalve bij 3CX, hier kunt kosteloos gebruik maken van softphone apps.
Ja, we hebben verschillende VastMobiel oplossingen. Voor smartphones is het mogelijk om een SIP client app te gebruiken. Voor FreePBX raden wij bijvoorbeeld de Bria Mobile app aan die 99 cent per maand kost voor Android en iPhone. 3CX heeft eigen smartphone apps die u kosteloos via de app stores kunt downloaden.
Daarnaast kunnen wij ook simkaarten leveren die zich direct registreren als SIP client. In dit geval maakt u geen gebruik van mobiel internet, maar is uw mobiele telefoon gekoppeld aan uw Voip centrale als aparte extensie via het mobiele netwerk. Dat kan handig zijn in omgevingen waar mobiel internet niet stabiel is.
Inbegrepen bij het FreePBX pakket is de FOP2 webinterface (www.fop2.com) wat u tot 15 extensies kosteloos kunt gebruiken. Via de FOP2 interface is te zien wie er beschikbaar is, of in gesprek. Ook kunt u via de webinterface doorschakelen en gebruik maken van een centraal telefoonboek. Als u een eenmalig licentiebedrag betaalt van ongeveer € 50,- dan wordt de limiet op het aantal zichtbare extensies verwijderd. Ook krijgt u dan de mogelijkheid om via FOP2 met andere medewerkers te chatten en uw voicemailberichten af te luisteren en te organiseren via FOP2. Bij 3CX kunt u via de 3CX client zien wie er beschikbaar is of in gesprek.
Wij kunnen u helpen met een oplossing om uw PC te integreren met telefonie. Een van deze mogelijkheden is het gebruiken van het nummer van de beller als invoer voor een programma, bijvoorbeeld een CRM pakket. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
U kunt onze pakketten direct bestellen via onze website. U kunt dan ook online het pakket afrekenen via iDeal of Paypal. Via Paypal kunt u desgewenst ook betalen met een VISA of MasterCard credit card. Uiteraard is het ook mogelijk om te betalen via een bank overboeking. Onze maandelijkse abonnementskosten en gesprekskosten worden verrekend via automatische incasso.
Als wij uw eerste betaling hebben ontvangen (of een bewijs van betaling hebben ontvangen), ontvangt u doorgaans uw inloggegevens en telefoonnummer op dezelfde dag.
Wij factureren de abonnementskosten voor onze hosted PBX pakketten en telefoonnummers vooraf. Twee weken voor het ingaan van een nieuwe periode ontvangt u de factuur voor de komende periode, die u binnen deze twee weken dient te voldoen. Gesprekskosten naast uw inbegrepen tegoed worden maandelijks achteraf gefactureerd.
Wij hanteren geen minimale contractduur. U kunt onze diensten maandelijks opzeggen (met uitzondering van DSL verbindingen), ook als u vooraf voor een langere periode heeft betaald dan een maand.
Tot uiterlijk 15 dagen voor het begin van een nieuwe maand kunt u uw abonnement van de komende maand opzeggen. De nieuwe betaalperiode zal dan niet aan u worden gefactureerd. Als u voor een langere periode heeft betaald, dan wordt de resterende periode gecrediteerd.